Čo očakávajú od hotelov zahraniční turisti

Dlhé roky sa hovorí o rozvoji turizmu a hotelierstva na Slovensku. V našich hoteloch by sme radi privítali čo najviac zahraničných turistov, ale musíme si priznať, že v tomto smere stále robíme málo. Mali by sme si položiť otázku, čo od hotelov zahraniční turisti očakávajú.

 

Primeraná kvalita

V prvom rade je to primeraná kvalita. Neznamená to, že by zahraniční turisti aj od obyčajného dvojhviezdičkového hotela očakávali veľký luxus. To nie. Deklarovaná úroveň však musí zodpovedať realite. Ak napríklad hotel uvádza, že ide o wellness hotel, potom musí byť vybavený skutočným wellnesom, nestačí aby mal jednu malú sauničku. Na nepríjemné prekvapenia tohto druhu sú všetci turisti citliví.

Jazyky a služby

Jazyková vybavenosť personálu je nevyhnutnou podmienkou, ale sama o sebe zďaleka nestačí. Hotel musí poskytovať svojim hosťom aj dodatočné sprievodné služby. Ideálne je, keď sa hosťom postará o celý program. Či už je to zážitková gastronómia, zaujímavé výlety do okolia, animačné aktivity pre deti alebo povedzme tanečné večierky pre dospelých. O hostí proste musí byť postarané po všetkých stránkach.

Bohaté vybavenie

Hotel – to už dávno nie je iba budova s recepciou, izbami, kuchyňou a jedálňou. Väčšie hotely ponúkajú svojim hosťom fitness centrá, bazény, tenisové kurty a iné športoviská, detské ihriská a podobne. Menšie hotely takéto možnosti nemajú, ale to neznamená, že nemôžu aspoň požičiavať napríklad bicykle, lyže alebo iné vybavenie na voľnočasové aktivity.

Niečo navyše

Ničím z vyššie uvedeného sme, samozrejme, neobjavili Ameriku. V dnešnej dobe sú to všetko samozrejmosti. Každý hotel by však mal ponúkať aj niečo navyše. Niečo, čím hosťa príjemne prekvapí. Uvedieme malý príklad. Predstavte si, že máte hotel, ktorý sa špecializuje na klientelu z radov vegetariánov a vegánov. Prispôsobíte tomu predovšetkým hotelovú kuchyňu, to je jasné. Prekvapením navyše však môžu byť výživové doplnky ako vegan protein vo vašom hotelovom fitness centre.